Syksy 2019 ja kevät 2020

Ma 9.9. eversti evp Pekka Ripatti kertoi meille talousneuvos Erkki Salomaan vaiheista ja Salomaa-säätiön toiminnasta.

********************

Ma 14.10 ylitarkastaja Minna-Liisa Mäkiranta kertoi Kiihtelysvaaran kirkkoherra William Wartiovaarasta ja hänen perheestään.

********************

Ma 11.11. professori Marjatta Palander esitteli Karjalan kielen tutkimusta Itä-Suomen yliopistossa.

******************

Torstaina 28.11. söimme Sotliaspoikien perinnekillan jäsenten kanssa joululounasta Ravintola Eliakse tiloissa.

***************

Joulukuun päiväkahveilla joimme torttukahvit ja lauloimme joulaluluja Leena Suomelan säestyksellä

Kevätkautemme ensimmäisessä kokouksessa 13.1. Suomen maakuntakirjailijoitten puheenjohtaja Kari Tahvanainen esitteli meille toimittamaansa Sotilaitten lapset - teosta.
Helmikuun päiväkahveilla ma 10.2. kaupungiorkesterin intendentti Marjo Vattulainen kertoi meille Joensuun kaupunginorkesterin toiminnasta.

Maaliskuun päiväkahveillamme 9.3. AMK:n emerituslehtori Hilkka Sidoroff kertoi meille erilaisista muistisairauksista ja niiden hoitamisesta.

******************************

Maanantain 6.4.  päiväkahvitilaisuus ja päiväkahvien yhteydessä pidettäväksi ilmoitettu vuosikokous on peruttu.

******************************

Maanantaina 18.5. klo 13.00 alkaen on yhdistyksemme vuosikokous, jonka jälkeen laulamme sota-ajan lauluja Leena Suomelan säestyksellä. Kokous pidetään NNKY:n tiloissa, Malmikatu 2. Kahvitarjoilu ennen kokousta.

******************************

Kevätretken teemme tänä vuonna poikkeuksellisesti tiistaina edellyttäen, että koronatilanne sen sallii. Lähdemme ti 26.6.klo 10.00 kohti Kontiolahtea matkailupysäkiltä. Oppaamme Matti Mäntynen nousee kyytiin Lehmossa, mistä jatkamme kohti Kontiolahden keskustaa Joensuuhun palaamme Kotiseutukeskuksessa nautitun lounaan jällkeen noin klo14.00. Retki on jäsenillemme maksuton.